You are now in HelydaHelmiyazar`s Territory. Do read and make yourself at home. Semua cerita pasal aku and part of me. Lots of love, Helyda ♥

Tinggalkan LINK anda (:

Thursday 4 August 2011

~~✿✫ 40 K A L A U ! (: ✫✿~~

Kalau hati ini rama-rama , maka terbanglah aku mencari dirimu yang hilang seribu hari dulu . 


Kalau hati ini awan , hujan yang turun pasti menghanyutkanmu ke arahku . 


Kalau hati ini petir , cahayanya akan menerangi malammu yang kegelapan . 


Kalau hati ini guruh , dentam-dentumnya buad tidurmu hilang makna tenteram .


Kalau hati ini kaca , maka deraiannya ta bisa dicantumkan semula . 


Kalau hati ini kayu , serpihannya sudah lama lekang dek zaman luka terlalu lama . 


Kalau hati ini api , baranya tak akan terpadam walau disimbah air tujuh lautan . 


Kalau hati ini persimpangan , maka kekeliruan akan membawamu ke jalan tanpa penghujung . 


Kalau hati ini sungai , berabad pun alirannya tetap menghala ke arah yg sama . 


Kalau hati ini bunga api , percikannya memeriahkan edop mu yg lama suram tanpaku .


Kalau hati ini teka-teki , pasti berkerut dahimu mencar jawpaan yg tiada di mana-mana . 


Kalau hati ini pelangi , berada d bawah lindungan langit yg sama , mengapa cahaya ku tidak terbias d matamu ?


Kalau hati ini memori , mengapa engkau tidak mampu mengingati ku walau sudah berabad besama ?


Kalau hati ini batu , pasti segala tingkahmu tidak akan aku pedulikan .


Kalau hati ini persoalan , ke manakah suma kesimpulan yg penah engkau ajukan ?


Kalau hati ini ekonomi , maka kegawatan nya akan buad engkau terpana . 


Kalau hati ini udara , maka tanpaku tidak bernyawa lah dirimu . 


Kalau hati ini jam , maka setiap detik adalah jantungku yang berdegup keranamu . 


Kalau hati ini rumput , warnanya kian suram dek hujan yg malu mahu berkunjung . 


Kalau hati ini piano , maka alunan muziknya buad engkau mengenal erti sayu dan sendu . 


Kalau hati ini cemburu , maka musnahlah aku dalam jiwa yg resah dan bergalau . 


Kalau hati ini embun , kesuciannya buad kau sanggup menunggu aku seawal pagi mahu bertamu .


Kalau hati ini camar , sayap ku takan patah walau merentas seribu lautan . 


Kalau hati ini dosa , maka ampunkan aku kerana hadir dalam hidupmu . 


Kalau hati ini mawar , harumku akan menemanimu walau kita terpisah antara dua benua . 


Kalau hati ini mendung , maka gelap warnanya akan membuad kau lari menjauh . 


Kalau hati ini kopi , pahitnya buad kau tersedar drpd mimpi yg menyesatkan . 


Kalau hati ini warna , maka palitkan kanvas hidupmu agar ceria dan tidak jemu .


Kalau hati ini kamus , maka perbendaharaan katamu sumanya tentang aku . 


Kalau hati ini hasad , jauhi lah aku yang mengaibkan mu . 


Kalau hati ini matematik , maka kiraanya pasti kau + aku = 1 .


Kalau hati ini muzik , pasti kau bernyanyi siang dan malam tanpa henti . 


Kalau hati ini selimut , maka terhindarlah dirimu dr kedinginan malam . 


Kalau hati ini kerajaan , maka bersemayamlah kau d singgahsana dgn senyuman . 


Kalau hati ini dacing , maka adilkah pembahagian antara kasih , sayang dan cinta ?


Kalau hati ini atom nuklear , ledakannya membuad kau terkesan beribu tahun lamanya . 


Kalau hati ini curiga , maka selalulah aku didatangi gelisah dan kau pula dikejar resah . 


Kalau hati ini rahsia , maka debarnya hanya kita yang tahu . 


Kalau hati ini keju , maka cairlah aku setiap kali mendengar namamu . 


Kalau hati ini bintang , akan kuterangi hidupmu biar jelas apa yg kau mahu . 


CINTA , ibarat KOPI . PAHIT tapi ENAK ! <3

sedikit coretan dari saya ,

No comments: